Facebookgebruikers besteden 38 minuten per dag aan het gebruik van het platform
Wat doen ze tijdens die 38 minuten? Lees verder…
52% van de volwassenen krijgt nieuws van Facebook
Dat is een sprong van 43% in 2018. Nieuws bereikt nu een meerderheid van de Amerikaanse bevolking via Facebook, het enige sociale netwerk waarvoor dit waar is.
Er is een belangrijke discussie gaande over de impact van Facebook als nieuwsbron, en het is een discussie die alle bedrijven in de gaten moeten houden.
Maar voor marketeers is het ook de moeite waard om te overwegen wat deze stat zegt over de waarde van Facebook als platform om nieuwe productlanceringen, campagnes of samenwerkingen aan te kondigen. Als er iets nieuwswaardigs is aan iets waar je aan werkt, zorg er dan voor dat je Facebook-volgers hiervan op de hoogte zijn
15% van de gebruikers van sociale media winkelt op Facebook
Hoewel het belangrijk is om een goede contentmix te creëren om een loyale aanhang op Facebook te ontwikkelen, moet u er rekening mee houden dat mensen die uw merk volgen, meer willen weten over uw producten.
300 miljoen mensen gebruiken dagelijks Facebook Stories
Dat is veel minder dan de 500 miljoen die dagelijks Instagram verhalen gebruiken, maar het is nog steeds een aanzienlijk publiek.
Inhoud maken voor Facebook Stories is anders dan het maken van inhoud voor de nieuwsfeed. Het tempo is hoger, de beeldverhouding is anders en je hebt veel minder tekst om mee te werken. Maar Verhalen hebben het strategische voordeel dat ze bovenaan het scherm verschijnen.
Voor marketeers die worstelen met het Facebook-algoritme, kan dit een gemakkelijke manier zijn om ervoor te zorgen dat uw inhoud wordt gezien.
1,4 miljard mensen gebruiken Facebook Groups
En er zijn meer dan 10 miljoen groepen op Facebook. Hoewel bedrijven en merken hun eigen Facebook-groepen kunnen maken om met bestaande fans te communiceren, zijn er veel manieren waarop marketeers via andere groepen in contact kunnen komen met potentiële klanten.
Uit Facebook-onderzoek onder gebruikers van 18 tot 24 jaar blijkt dat ze openstaan voor merken die in Facebook-groepen posten, zolang die berichten echt waarde bieden in plaats van alleen maar promotie.
Een gemiddelde Facebookgebruiker liked 13 berichten per maand
Dat is bijna om de dag. De gemiddelde gebruiker maakt ook vijf opmerkingen en deelt elke maand een bericht.
Door boeiende inhoud te plaatsen die betrokkenheid stimuleert, zorgt u ervoor dat u uw deel van die likes, opmerkingen en deelacties krijgt.

42% van de gebruikers nam het afgelopen jaar een pauze op Facebook
Facebook heeft een paar moeilijke jaren achter de rug, met veel schandalen en reacties. Hoewel gebruikers het netwerk niet massaal hebben verlaten, hebben velen van hen enkele weken of langer pauze genomen.
Voor marketeers, gezien de groeiende gebruikersaantallen, is dit geen reden tot ongerustheid. Maar het betekent wel dat het een goed idee is om je social marketingstrategie te plannen met meerdere sociale netwerken om ervoor te zorgen dat je elke keer het grootste aantal fans bereikt.
0 reacties